מניסיוני בתחום מזה שנים מספר כעורכת וככותבת, בשוק זה של כתיבה ועריכה יש כמה דרכים לתמחור (שאני מכירה):
א. תמחור לפי גיליונות דפוס: גיליון דפוס הוא שווה ערך ל- 16 דפים כתובים. שיטה זו נהוגה לרוב בהוצאות לאור. לרוב ינקבו במחיר X עבור עריכה (או כתיבה) של גיליון דפוס.
ב. תמחור לפי תווים בקובץ טקסט, כשנהוג לנקוב במחיר X עבור כל 24,000 תווים בטקסט: איך נספרים התווים? בתוכנת וורד של אופיס, בסרגל העליון, עושים סקירה>ספירת מילים>תווים ללא רווחים, ואז מופיע מספר המסכם את סך כל התווים בטקסט של הקובץ המדובר.
ג. תמחור לפי כמות מילים בקובץ טקסט, כשנהוג לנקוב במחיר X לעריכה עבור כל 250 מילה: זוהי דרך התמחור המועדפת עליי, עוד מתחילת הדרך. זוהי גם דרך תמחור מקובלת באתרים העוסקים בקשרי עבודה בתחום, כמו אתר XPLACE .אני מקבלת טקסט נתון, בודקת באותה דרך כמו בסעיף ב' סקירה>ספירת מילים>מספר מילים, ואז מופיע מספר המסכם את סך כל המילים בטקסט של הקובץ המדובר.
אז אני מחלקת את מספר המילים הכולל ב- 250 ומכפילה במחיר X.
למשל: אם המחיר שלי לעריכה הוא 30 ₪ עבור 250 מילה, והטקסט (נניח ספר) מכיל 50,000 מילה, החשבון יהיה: 50,000/250 = 200 ; 200*30 ₪ =6000 ₪
על המחיר אני תמיד משתדלת לתת הנחה יפה (בין 10% ל- 15%), אם מדובר בסכום של כמה אלפים, אבל זה כבר שיקול שלכם.